Pas cu pas…spre un acvariu de 2700 litrii

                 

                        http://www.youtube.com/watch?v=VMTE_Tehavo&feature=fvw             

Aveam 5 ani cind tata mi-a adus acasa prima pereche de Xiphophorus. Impreuna cu un acvariu de 15 litrii si un vibrator. Peste o saptamina acvariul meu avea 60 de litrii si 20 de pesti. Primii pui i-am obtinut de la acea prima pereche de xipho. Dupa putin timp am ramas doar cu 3…apoi doar unul singur a reusit sa se faca rosu. Dar am schimbat apa deasupra chiuvetei si am ramas fara nici unul. Nu aveam decit 5 ani……

La virsta de 15 ani aveam aproximativ 1500 de pesti si o tona de apa in camera. Evident ,impartita in peste 10 acvarii. Probabil ca a fost apogeul.
Imi placeau tigarile dar nu m-am apucat atunci de fumat pentru ca aveam bani doar pentru pesti. Nu am stiut niciodata numele bolii care imi injumatatise pestii in decurs de 2 saptamini. Am renuntat la tot, plingind. Am dus acvariile la casa de la curte si am spus "Gata"… pentru o saptamina… cind m-am intors din piata cu un …. acvariu de 15 litrii si o pereche de Xipho.
Am 35 de ani si stau cu miinile in apa acvariilor mele de 30 de ani.

Aproximativ un an am lucrat ca voluntar la AquaTerra. A fost perioada in care am invatat cele mai multe lucruri despre pasiunea mea. Si prima oara in viata cind am vazut o pereche de Hemichromis lifalili.

Erau inceputurile si din pacate sfirsitul demersurilor infiintarii Green Pace in Romania. Din cauza neintelegerilor intre AquaTerra si Greea Pace, in care lucram ca voluntar la ambele, am cazut tap ispasitor si am ramas pentru totdeauna cu gindul la acea pereche de Lifalili.

Am visat mereu ca am sa am o pereche a mea, in camera mea. Acum 3 ani am inceput sa ma interesez de acest peste …… si asa am descoperit frumusetea CICLIDELOR DE MALAWI.
Am crescut ciclide timp de 2 ani. Apoi m-am intors pentru un an la alta pasiune a mea… scalarii. Dar visul de a avea familia mea de Hemichromis lifalili nu m-a parasit. Asa ca in octombrie 2008 aveam mai mult decit o familie…

  VIDEO   :  http://www.youtube.com/watch?v=SVwMctj-sL0             

Comportamentul cichlidelor m-a fascinat in cei 2 ani in care i-am crescut si inmultit asa incit , la nici o luna de la achizitionarea lifalili am inceput amenajarea unui nou acvariu de cichlide. Am fost un pic dezamagit de reactia colegilor de pe forumurile de profil la postarea pozelor. Muncisem cu sufletul la acest bazin. Si parea ca nimic nu e bine. Dar am continuat stiind ca este ceea ce imi place mie. La data de 4 noiembrie 2008 mi-a ajuns primul transport de cichlide de Malawi. Nu eram foarte hotarit asupra speciilor pe care le vreau( si probabil nu am sa ma hotarasc foarte curind). Fiecare nuanta de culoare, fiecare punct in plus mi se par extraordinare. Asa incit , acest prim transport mi-a populat bazinul cu :

– Metriaclima greshakei
– Labidochromis caeruleus "yellow"
– Maylandia Estherae Red Zebra
– Pseudotropheus Elogantus Mpanga
– Pseudotropheus zebra gold
– Aulonocara
Roubin

   VIDEO : http://www.youtube.com/watch?v=Orgu5EzXImk            

Care intre timp au crescut ….

   Cand pestii au ajuns la maturitate, cind am simtit ca am inceput sa am o oaresce experienta, cind asteptam prima runda de pui… m-am gindit desigur la un acvariu mult mai mare.

Pozele imi apartin
1,2 si 3 din primele mele acvarii / 4,5 primul acvariu de Ciclide Malawi (230 litrii) / 6                  Hemichromis Lifalili / 7.8,9,10 al doilea acvariu Cichlide(230 litrii)  / 11.12.13 acvariul mare (430 litrii)  /  14 acvariul mic (230 litrii) devenit acvariu pentru puiet..

Si nu ma las pina nu o sa ajung la un acvariu de 2.700 de litrii ……….



This entry was posted in Lumi acvatice / Acvarii si pestii din ele. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

